مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و تابعیت قبرس شمالی)

۸۷ بازديد


در این صفحه به بررسی شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه های زندگی در قبرس و تمامی مسائل مربوط به آن از صفر تا صد خواهیم پرداخت. در حال حاضر شرایط اقامت قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس به شرح زیر می باشد:

با خرید خانه صاحب خانه شوید

مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار

مهاجرت تحصیلی به قبرس

گرفتن ویزا با دعوت به کار

با خرید به قبرس حرکت کنید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک منطقی ترین و اقتصادی ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های مختلفی برای فروش و مناسب ترین شرایط پرداخت وجود دارد که به شما امکان می دهد متریال ساخت خانه را انتخاب کنید و تا 84 ماه بدون بهره پرداخت کنید.

تنوع املاک و مستغلات از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی فوق لوکس با قیمت حداقل یک سوم سایر کشورهای مدیترانه ای یکی از جاذبه هایی است که بسیاری از افراد از کشورهای شمال اروپا و کشورهای روسی زبان را به مهاجرت واداشته است. . . به قبرس شمالی خرید املاک و مستغلات.

به طور خلاصه، با خرید خانه، هزینه ملک خود را پرداخت کرده اید و خانه خانوادگی در قبرس دارید. علاوه بر این، سرمایه گذاری خوبی انجام داده اید و با افزایش قیمت ملک که هر ساله بین 10 تا 30 درصد در مناطق مختلف قبرس متغیر است، شاهد رشد سرمایه خود خواهید بود. همچنین، با تبدیل مایل به پوند، برنده واقعی کار هستید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود و این تضمینی است که سرمایه شما با پول گرانبهای بریتانیا محافظت می شود. اساسا تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است زیرا در ترکیه خرید شما معمولا به دلار و مدارک ثبت نام به لیر ترکیه می باشد. با این حال، املاک و مستغلات قبرس دارای مزایای بسیار دیگری نسبت به ترکیه است که در جدول زیر به آنها خواهیم پرداخت:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید املاک و مستغلات

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید دلاری - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به ارز ارزشمند پوند انگلیس

فروش لیر ترکیه به خارجی ها با قیمت های مصوب دولتی و نه به مردم ترکیه یا موسسات دولتی قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت دخالتی ندارد. قیمت محدودیتی در تعداد معاملات یک دارایی برای همه کشورها وجود ندارد (افغانستان-چین-سوریه-برخی کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای غیر متخاصم اجازه سرمایه گذاری در قبرس شمالی را ندارند. اسرائیل نیز محدودیت های زیادی دارد).

مجوز فروش حداقل بعد از سه سال (فقط املاک آماده) مجوز فروش چند برابر حتی برای املاک پیش خرید شده و ناتمام

صرف نظر از قیمت، صرفاً برای مدت اقامت در تسهیلات در نظر گرفته شده است (البته تعداد تخت ها باید متناسب با اعضای خانواده باشد)

اتباع خارجی که در مناطق خاصی از ملک در هر نقطه از قبرس به صورت آزاد در ملک اقامت می کنند می توانند در آنجا اقامت کنند (املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی برای خارجی ها بدون مدرک و بدون توجه به اینکه این یک قرارداد است خرید و فروش می شود. اما آنها اقامتگاه ندارند. مسئله).

به طور کلی هیچ شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که مبلغ کامل پرداخت نشده باشد نمی توانید برای اقامت درخواست دهید. می توانید تا ده سال حقوق ملک را پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک نیز به پرداخت آن ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، برای اقامت اقدام کنید (این درصد در قوانین جدید قبرس شمالی از سال 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به پوند) زیاد بالا نمی رود، رشد قیمت ملک (به پوند) 10-30 درصد در سال است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، فقط 5 درصد و فقط یک بار مالیات

خرید اشراف، خرید زمین توسط نخبگان و توزیع برابر شهروندان قبرسی

افرادی که با خرید ملک مسکن می گیرند چه کسانی هستند؟

مشتری و موجودی.

زیر گروه های خریداران فردی عبارتند از:

• همسر

کودکان زیر 18 سال (اتوماتیک)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران زیر 25 سال و پسران تا 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین خریدار

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. با توجه به تجربه ما در امور سرمایه گذاری و مسکونی، توصیه ما به والدینی که به دنبال محل زندگی هستند، خرید دو ملک جداگانه است.

شما می توانید یک خانه مجزا (همچنین مانند یک استودیو، یعنی یک فضای نشیمن بدون اتاق) برای والدین خود بخرید تا خانه دائمی آنها باشد، در غیر این صورت باید اتاق خواب هایی را به خانه خود اضافه کنید که بدون پول نیست. به آنها تو

آیا برادران و خواهران می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. توجه داشته باشید که تعدادی از افراد می توانند در یک مشارکت شریک باشند، اما قوانین اخذ اقامت با بحث مشارکت متفاوت است. طبق قوانین مهاجرت، در صورتی که هر دو مجرد باشند، تنها یک خانواده (مالک و افراد تحت تکفل) می توانند در یک ملک یا دو خواهر و برادر زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی یورومای ملک بخرند؟

همه می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر). زمانی که این افراد یک پاسپورت معتبر با تاریخ کمتر از یک ماه از کشور مبدا خود را به پلیس ارائه دهند، پلیس قبرس شمالی از طریق اینترپل سوابق کیفری این افراد را رصد می کند و همچنین بررسی می کند که آیا آنها سابقه کیفری دارند یا خیر. ، می توانند مدارک را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که قانون جدید قبرس شمالی 2024 مجازات های سخت تری را برای شهروندان اسرائیلی در نظر گرفته است.

آیا با خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

هر کسی که دارای ملک در قبرس شمالی باشد می تواند برای اجازه اقامت اقدام کند. این اقامت در 3 سال اول هر ساله و از 3 تا 5 سال یکبار در میان می باشد و از سال پنجم به بعد در صورت داشتن شرایط زیر می توانید اقامت دائم شوید.

• برای مجوزهای اقامت سالانه، دو ساله و پنج ساله، باید منابع مالی ارائه کنید (در حال حاضر 20000 دلار برای ملک پیش خرید شده و 15000 دلار برای املاک آماده اقامت). باید دارایی هایی به ارزش بیش از 125000 پوند برای پنج سال اقامت داشته باشید و قبرس را (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال ترک نکنید. اگر تمایل به سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید اقامت خود را سالانه یا هر دو سال یکبار تمدید کنید و اجازه اقامت دائم به شما داده نخواهد شد.

ارائه آدرس رسمی مسکونی (اجاره ملک خریداری شده قبلی و اثبات ملک خریداری شده).

معاینه پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تأیید می کند.

• شناسنامه و مدارک ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ اقامت زیر مجموعه های مالک.

• گواهی ترخیص از کشور مبدأ خود در مدت یک ماه (اگر محل تولد و اقامت شما قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف باشد، از هر دو کشور گواهی ترخیص دریافت کنید). باید این کار را انجام دهد).

آیا پس از اخذ اقامت با خرید ملک اجازه کار داریم؟

بله محدودیتی وجود ندارد اما لازم است فورا نوع ویزای خود را تغییر دهید (از ویزای مالک به ویزای کاری). زیرا وزارت کار در قبرس شمالی روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورتی که نوع ویزای شما به دلیل بیمه تغییر نکرده باشد جریمه سنگین یا اخراج از کشور خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که برای یافتن یک شغل خوب در قبرس شمالی، دو شرط اصلی وجود دارد:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی در سطح دوم)

• دانش تخصصی مورد نیاز (مربوط به صنعت ساختمان یا گردشگری یا آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز مجهز دولتی

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (برای کسانی که به زبان ترکی در دانشگاه ادامه تحصیل می دهند).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و کارت های نقدی) را با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه خریداری کنید.

امکان خرید اقساطی و وام بانکی

راحتی عالی در فرآیند اخذ ویزای توریستی سایر کشورها

با راه اندازی کسب و کار به قبرس شمالی مهاجرت کنید

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر اساس جذب سرمایه خارجی استوار می کند. پشتیبانی بسیار خوبی از کارآفرینان دارد و با تسهیل گرفتن مجوز کسب و کار و ارائه وام های بلند مدت با نرخ بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان به فکر راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی هستند.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار بالا است. تعداد دانشجویان خارجی در این کشور سه برابر بیشتر از قبرسی ها است. و با پیش بینی های انجام شده تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیازهای دانشجویان و گردشگران باشند می توانند بازار کار خوبی داشته باشند.

به غیر از این دو بخش، هر کسب و کاری مرتبط با بازار ساخت و ساز بازار مطلوبی برای رشد و توسعه دارد. سرمایه گذاران زیادی به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی نقل مکان کرده اند و فعالیت های ساخت و ساز در این کشور با سرعت و سطح بسیار سریعی انجام می شود.

اگر بخواهیم عناوین شغلی را بگوییم که آینده بسیار خوبی دارند، باید اینطور بگوییم:

یک رستوران یا کافه

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیر موبایل

اندازه هزار

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

شرکت معماری

مهندسی عمران

ساخت کابینت و مواد چوبی

تولید سنگ ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسی می تواند در قبرس بماند و ثبت نام کند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران در حوزه تامین مسکن نیز اجرا می شود. صاحبان مشاغل ابتدا ویزای تجاری 2 ساله دریافت می کنند و به تمام دسته های آنها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت داده می شود (دسته ها برای همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای اخذ اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و فرآیند اقامت سریعتر و آسانتر از اخذ سایر انواع اقامت است.

آیا هنگام ثبت شرکت اقامت دائم داریم؟

خیر، پس از گذشت 6 سال و رد شدن بیمه کار در این مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• ثبت نام دانشگاه

پذیرش در کالج هایی که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهند. مانند مدارسی که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهند مانند دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا آموزشگاه های فنی و حرفه ای. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجو (اعم از دانشجو یا دانشجو) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. اما همسالان بالای 18 سال باید آمادگی مالی را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانش آموزان و وابستگان آنها کلیه خدمات دولتی رایگان را دریافت می کنند و واجد شرایط افتتاح حساب بانکی هستند.

در این صفحه دانشگاه های قبرس شمالی را به تفصیل شرح داده ایم.

مزایای مدرسه قبرس شمالی معایب مدرسه قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات ناچیز - استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز درمانی راه اندازی شده در دانشگاه و سایر موسسات دولتی - امکان اخذ ویزا برای همسر دانشجو، امکان اقامت دائم - الزام به صدور ویزا . کشور بلافاصله پس از فارغ التحصیلی

اخذ اقامت قبرس از طریق دعوتنامه کاری

به طور کلی، ویزای کار در دفاتر مهاجرت در قبرس شمالی رایج نیست. با این حال، کارفرما این حق را دارد که اگر متقاضی در خارج از جزیره تخصص داشته باشد و بخواهد آن را در شرکت خود در قبرس ادغام کند، دعوتنامه ارسال کند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم، کارفرما قیم قانونی است.

همچنین کارفرما موظف است مبلغی را به نام کارمند خارجی خود در بانک نگه دارد. تمامی این محدودیت ها به کارفرمایان اجازه می دهد تا به افرادی که ویزای قبرس را دریافت کرده اند و از فیلتر اولیه دولت (ظرفیت مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند، اولویت دهند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغی را که وزارت کار به عنوان دستمزد تعیین می کند به کارگر و علاوه بر پرداخت بیمه ماهانه کارمند پرداخت کند. در حال حاضر هزینه بیمه برای کارگر غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه و حقوق آن حدود 20000 لیر ترکیه است.

همه افراد با هر نوع ویزای کاری می توانند پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی برای اجازه اقامت دائم اقدام کنند.

زندگی اقتصادی و مهاجرت به قبرس

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق تمکن مالی و اجاره خانه یکی از روش های اخذ اقامت قبرس شمالی سال های گذشته بود که در قوانین جدید 2024 حذف شده است. در این نوع ویزای موقت؛ مبلغ وجوه بیش از 25 هزار دلار تخمین زده شد.

شایان ذکر است که به طور کلی برای دریافت فاینانس از بانک های قبرس باید مبلغ مورد نظر در حساب شما در گردش باشد و از لحظه بهره برداری تا زمان اخذ اقامتگاه (که حدود دو ماه یا مدتی طول می کشد) باشد. زمان بیشتر) در حساب شما در دسترس هستید. فردی که منابع مالی دارد می تواند برای زیرشاخه های خود برای ویزای یک ساله اقدام کند و برای زیر مجموعه ها نیازی به مبلغ اضافی نیست. (گروه های فرعی برای همه انواع مسکن یکسان است).

تمامی افرادی که از این طریق مسکن دریافت می کنند، مانند سایر انواع اقامتگاه، از مزایای عمومی رایگان برخوردار خواهند شد.

پاسپورت قبرس با پوشش

جالب است بدانید قبرس شمالی پاسپورت را به پول نمی فروشد. دلیل این امر حفظ امنیت این کشور در سطح بالایی است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان سعی می کنند ضعف اقتصادی خود را با فروش شهروندی به خارجی ها به قیمت های بالا جبران کنند. این منجر به هجوم مجرمان ثروتمند می شود که به دنبال هویت جدیدی برای پنهان کردن جنایات خود هستند و امنیت آن کشورها را تهدید می کند.

قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در طول 5 سال اول اقامت، مهاجران را به دقت و با دقت اندازه گیری می کند. و پس از بررسی حداقل 5 ساله در مرحله اول کارت اقامت دائم و در مرحله بعد پاسپورت صادر می شود.

آیا افراد زیر هجده سال می توانند ویزا و اقامت بگیرند؟

نه! افراد زیر 18 سال تحت هیچ شرایطی نمی توانند ویزای مستقل دریافت کنند. افراد زیر 18 سال نمی توانند بدون والدین یا قیم قانونی وارد قبرس شمالی شوند. علاوه بر این، آنها اقامت مستقلی دریافت نمی کنند و باید به عنوان زیرمجموعه ای از والدین یا قیم خود به اداره مهاجرت قبرس شمالی ارائه شوند. مدارس در قبرس شمالی، چه دولتی و چه غیرانتفاعی، تنها در صورتی مجاز به ثبت نام دانش آموزان خارجی هستند که والدین آنها مقیم قانونی باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.