یک یخچال خوب چیست؟

۳,۳۸۴ بازديد


اگر یخچال شما قدیمی یا خراب است؛ چه به دنبال یک یخچال خوب برای تهیه جهیزیه باشید و چه فقط می خواهید وسایل آشپزخانه خود را تعویض کنید. احتمالاً به دنبال بهترین گزینه برای خرید هستید. می دانیم که یخچال یکی از ملزومات گران قیمت آشپزخانه است. بنابراین در خرید آنها باید دقت بیشتری داشته باشیم. زیرا انتخاب نادرست مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

یک یخچال فریزر خوب چه ویژگی هایی دارد و چگونه بهترین یخچال فریزر را انتخاب کنیم؟ امروز در این مقاله راهنمای جامع خرید یخچال را آماده می کنیم. اگر به دنبال انتخاب یک یخچال خوب هستید؛ تا پایان مقاله با نمایندگی یخچال بوشهمراه باشید.

ویژگی های یک یخچال خوب چیست؟

یک یخچال خوب باید از جنبه های مختلف بررسی شود. عوامل زیادی لازم است تا یخچال بهترین گزینه برای خرید باشد. در این قسمت چند نکته مهم خدمات بوش را توضیح خواهیم داد.

دمای یخچال خوب

شاید فکر کنید تنظیم دمای یخچال نکته چندان مهمی نیست و کافی است یخچال و فریزر را در دمای انجماد نگه دارید. با این حال، باید بدانید که یک یخچال فریزر خوب می تواند با تنظیم دمای مناسب، عمر مواد غذایی شما را افزایش دهد و از بوییدن غذا جلوگیری کند. بسیاری از اوقات محصولات غذایی بوی یخچال می دهند. این مشکل ناشی از عملکرد ضعیف یخچال در تنظیم دما است. یخچال فریزر باید قادر به کنترل دما، رطوبت، گردش هوا و فیلتراسیون باشد.

1) دما

تنظیمات نادرست دما باعث کاهش عمر یخچال می شود. زیرا یخچال برای رسیدن به دمای ایده آل باید بیشتر کار کند و عمر مفید آن کاهش می یابد. یخچال های قدیمی دارای تنظیمات دما هستند، بنابراین می توانید با فشار دادن یک دکمه دما را کم یا زیاد کنید. این دکمه ها معمولاً پنج گزینه را ارائه می دهند. برای تنظیم دمای یخچال، شماره 1 گرم ترین و شماره 5 سردترین تنظیم است. از طرفی یخچال و فریزرهای جدید با تنظیم ترموستات و سطوح مختلف قابلیت مانور بیشتری را به شما ارائه می دهند.

برخی از یخچال ها گزینه سرد یا فوق سرد دارند. این دو گزینه بسیار کاربردی هستند. فرض کنید بعد از یک خرید طولانی به خانه می آیید و غذای شما مانند کره یا بستنی آب شده است. این عملکردها می توانند به سرعت غذای شما را منجمد کنند.

این ویژگی ویژگی های خوب دیگری نیز دارد. وقتی یخچال را با در باز تمیز می کنید یا مواد غذایی را داخل آن قرار می دهید. این ویژگی از داغ شدن بیش از حد یخچال جلوگیری می کند.

2) رطوبت

همه غذاها برای تازه ماندن نیاز به رطوبت دارند و برخی از غذاها نسبت به بقیه به رطوبت بیشتری نیاز دارند. یک یخچال خوب باید بتواند رطوبت را تحمل کند. برخی از یخچال ها دارای کشو یا محفظه مرطوب کننده جداگانه هستند. شما می توانید غذایی پیدا کنید که به رطوبت نیاز دارد. در این ظروف نگهداری شود.

یخچال های جدید سامسونگ و بوش نیز قدمی فراتر گذاشته اند و اکنون دارای محفظه هایی در داخل یخچال با قابلیت کنترل دستی رطوبت و دما هستند. شما می توانید با توجه به نیاز خود رطوبت و دمای این اتاق ها را کم یا زیاد کنید.

3) گردش هوا و فیلتراسیون

یک یخچال خوب باید گردش هوا و فیلتراسیون خوبی داشته باشد. بهتر است ساعتی یک بار اجازه دهید هوا جریان داشته باشد و گازهای تولید شده توسط سبزیجات را فیلتر کنید. این توانایی باعث افزایش طول عمر غذا و جلوگیری از بوییدن آنها می شود.

بستنی و آب سرد کن عالی

یکی از اجزای مهم یخچال، آبسردکن و یخ ساز آن است که این قطعات متحرک هستند و اگر کیفیت خوبی ندارند. به راحتی می شکنند یا آسیب می بینند قبل از خرید یخچال، بهتر است نظرات کاربران در مورد دستگاه های یخ ساز و آبسردکن ها را بررسی کنید. .

یخچال فریزرهای جدید سامسونگ، کولر آبی را داخل یخچال قرار داده است. این بخش کوچک است و فضای کمی را اشغال می کند. اما همیشه به آب سرد دسترسی دارید. این ظرف را می توان به طور خودکار پر کرد. اگر سطح آب یخچال پایین بیاید، سنسورهای یخچال آن را پر می کنند و همیشه آب سرد خواهید داشت.

طراحی داخلی یخچال خوب

شاید طراحی داخلی یخچال شما چندان مهم به نظر نرسد. با این حال، خوب است بدانید که طراحی مناسب فضای بیشتری را برای غذایتان در اختیار شما قرار می دهد و پیدا کردن غذایتان را راحت تر می کند. هر چه سریعتر غذا پیدا کنید، احتمال اینکه در یخچال را باز بگذارید کمتر می شود که این امر باعث کاهش مصرف انرژی نیز می شود. قسمت زیرین برخی از یخچال های ترکیبی کاملا متحرک است و به شما این امکان را می دهد تا فضای داخل یخچال کمبی را مدیریت کنید.

یخچال مدرن

برخی از یخچال های جدید هوشمند هستند. این یخچال فریزرها دارای یک پنل متصل به گوشی هوشمند شما هستند که به شما امکان می دهد دما، رطوبت و غیره را از راه دور کنترل کنید. این ویژگی برای خرید یک یخچال خوب ضروری نیست. اما در صورت تمایل می توانید این ویژگی را نیز در نظر بگیرید.

صدای یک یخچال خوب

یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد در یخچال با آن مواجه می شوند سر و صدا است. شاید این مشکل برای شما مشکل بزرگی نباشد. اما یخچال معمولا نزدیک اتاق غذاخوری است و صدا می تواند شما و خانواده تان را اذیت کند. به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام خرید یخچال مطمئن شوید که صدای بلندی تولید نمی کند.

نکات مهم در انتخاب یخچال مناسب

حالا که با ویژگی های یک یخچال خوب آشنا شدیم. اکنون زمان انتخاب یخچال مناسب است. با توجه به راهنمای قسمت قبل، بسیاری از یخچال ها به عنوان یخچال های خوب طبقه بندی می شوند. اما می توانید با بررسی ویژگی های زیر برخی از آنها را از لیست گزینه های خود حذف کنید.

1) هزینه خرید یک یخچال خوب

یخچال با توجه به برند، مدل، ظرفیت و امکانات ارائه شده قیمت های متفاوتی دارند. برای انتخاب یک یخچال خوب، ابتدا باید بودجه خود را در نظر بگیرید. خرید یک یخچال گران قیمت به معنای بهتر بودن آن نیست. شما می توانید با در نظر گرفتن نیازهای خود یخچال عالی و اقتصادی را انتخاب کنید.

2) نوع یخچال

امروزه برندهای زیادی از یخچال در بازار وجود دارد. برخی از آنها بسیار گران هستند. می توانید کولر مشابه با کیفیت را از برند دیگری با قیمت کمتر تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که برندهای محبوب همیشه بهترین ویژگی ها را ارائه نمی دهند. با این حال، بهتر است به برندهای مختلفی که هیچ کس نمی شناسد اعتماد نکنید. نظرات کاربران در مورد مارک های مختلف را بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک مارک خوب با قیمت مقرون به صرفه انتخاب می کنید.

3) اعتبار استفاده از برچسب

میزان مصرف انرژی هر یخچال با یک برچسب روی در مشخص می شود. یک یخچال خوب مصرف انرژی A++ دارد. مصرف کم انرژی نه تنها باعث افزایش طول عمر یخچال می شود، بلکه از هدر رفتن انرژی و مصرف بالای انرژی نیز جلوگیری می کند. اگر تا به امروز از یخچال پرمصرف استفاده کرده اید; اگر یک یخچال کم مصرف بخرید، متوجه تفاوت در قبض برق خود خواهید شد.

4) ظرفیت یخچال فریزر

صرف اینکه یخچال بزرگ است به این معنی نیست که خوب است. شما باید تعداد اعضای خانواده و اندازه آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. از طرف دیگر، اگر خانواده پرجمعیتی دارید؛ با تهیه یک یخچال کوچک و پرکردن بیش از حد آن، استفاده از یخچال را افزایش داده و عمر مفید آن را کاهش می دهید.

5) فروشگاه یخچال و گارانتی

هنگام خرید یخچال بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. از مدت گارانتی و اعتبار تعمیرکار و همچنین شرایط گارانتی و هزینه ها در مدت گارانتی مطمئن شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.