زبان فیزیکی چیست و چه مزایایی دارد

۱۵۳ بازديد

شاید فکر کنید زبان اصلی شرکت یا تیم شما فارسی است اما در اشتباه هستید. موثرترین زبان آن چیزی نیست که با کمک آن صحبت می کنید.

پس باید بدانیم زبان بدن چیست؟ زبان بدن به مجموعه ای از رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می شود که از طریق آنها فرد قادر به انتقال پیام و تعامل با دیگران است.

با یادگیری تکنیک های زبان بدن می توانیم در ارتباطات غیرکلامی که بخش بزرگی از ارتباطات ماست ارتباط بهتری برقرار کنیم و با استفاده بهتر از این تکنیک های زبان بدن در برقراری ارتباط و مذاکره بهتر می شویم.الگو می درخشد.

در این مقاله بیشتر در مورد اهمیت زبان بدن صحبت خواهیم کرد و همچنین تکنیک هایی را که می توانید برای زبان بدن بهتر استفاده کنید را شرح می دهیم.

فواید زبان بدن

زبان بدن می تواند در انتقال احساسات یا تغییر معنای کلمات بسیار خوب باشد. ابراز دوستی و علاقه با کسی در حالی که اخم کرده و اظهار تلخی می کند غیر قابل قبول است. بنابراین، باید یاد بگیرید که زبان بدن را در زندگی روزمره خود ادغام کنید.

شاید برای بسیاری از ما ارتباط نمونه ای از گفتار باشد. با این حال، باید بدانید که بیشترین ارتباط بین افراد از طریق زبان بدن صورت می گیرد. در واقع بیش از 90 درصد از آنچه به طرف مقابل منتقل می شود از طریق حرکات غیرکلامی یا زبان بدن انجام می شود و تنها حدود 10 درصد از آنچه که قرار است گفته شود از طریق کلمات و گفتار منتقل می شود. زبان بدن می تواند وضعیت درونی فرد را آشکار کند. به عنوان مثال، عصبانیت، خستگی، آرامش، سردرگمی و علائم دیگر ممکن است ظاهر شود.

زبان بدن در واقع تمام حرکات شما را پوشش می دهد. از حالات و حرکات صورت گرفته تا تماس چشمی، حرکات، مدل ایستادن و غیره. درست کردن زبان بدن شما معمولاً می تواند یک کار بسیار دقیق و ظریف باشد، اما شما می توانید با آشنایی با برخی از حرکات رایج، اصول اولیه زبان بدن را به راحتی یاد بگیرید، هر یک از این نشانه ها می توانند بیش از هزار کلمه را بیان کنند.

باید درک کنید که دست دادن به معنای بسیار بیشتر از گفتن سلام، خوشحالی از دیدن شما و غیره است. مهم ترین قسمت دست دادن تماس دست شما با دست طرف مقابل است و می توان گفت این حرکت ساده فراتر از تماس است، تماس دستان شما نشان دهنده حسن نیت شماست و در مقابل آن حالت تدافعی ندارید. رابطه و نوع تعامل. شما کاملا مخلص و غیر تهدید کننده هستید.

دوره زبان بدن زهرا شیراحمدی برای  مردان

به طور کلی زبان بدن مردان و زنان شبیه به هم است، اما معمولاً تفاوت هایی نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که این موضوع در موقعیت های جنسی قابل رسیدگی است، اما در سایر شرایط، زن و مرد رفتارهای فیزیکی مشابهی دارند.

زبان بدن زن

با توجه به این که زنان احساساتی تر هستند، زبان بدن زنان می تواند موضوع گسترده تری نسبت به زبان بدن مردان باشد. در واقع زمانی که فرد در شرایط عادی قرار دارد زبان بدن قابل ثبت نیست. با این حال، حتی زمانی که یک فرد احساسات و حالات روانی متفاوتی نسبت به حالت عادی خود دارد، رفتار و وضعیت جسمانی فرد می‌تواند سیگنال‌هایی باشد که می‌تواند به صورت درونی درک شود.

اما اگر محکم نگه دارید و شانه خود را به عقب بکشید و به صورت و چشمان طرف مقابل نگاه کنید، و وقتی آنجا هستید، دست دراز کنید و او را بزرگ بغل کنید، این ایده در ذهن فرد ایجاد می شود که او خوشحال است. با آنها تماس بگیرید و قصد دارید با آنها کار کنید و ارتباط برقرار کنید.

نفس

زبان بدن مربوط به تنفس و الگوهای تنفسی می تواند نشانه ای از وضعیت روحی و روانی فرد باشد. به همین دلیل، ارتباط بین زبان بدن و تنفس اغلب در جلسات کاری و سمینارها مورد بحث قرار می گیرد. به طور کلی، نفس های عمیق تر با استفاده از دیافراگم و شکم اغلب نشان دهنده یک حالت آرام و مطمئن است. از سوی دیگر، تنفس کم عمق و بسیار سریع اغلب به عنوان یک حالت عصبی و نگران تعبیر می شود.

برخی از کارشناسان تجارت پیشنهاد می کنند که به الگوی تنفس فرد توجه شود تا بتوان سطح درک متقابل از موقعیت را درک کرد.

چگونه بایستیم

اگر ایستاده‌اید و با کسی صحبت می‌کنید یا تنها کسی هستید که به مکالمه او گوش می‌دهید، باید بدانید که نحوه ایستادن شما بسیار گویاست. نحوه ایستادن شما در مکالمات روزمره یا کاری یا حتی در بحث های عمومی بسیار مهم است.

به عنوان مثال، اگر با همکار خود صحبت می کنید، باید به این نکته توجه کنید که طرف مقابل مراقب تک تک حرکات شماست، اگر می خواهید به او بفهمانید که قرار است دیر بیایید، گاهی اوقات به ساعت نگاه کنید. پشتت را برگردان به پشت سر خود نگاه کنید و به نظر می رسد که کسی منتظر شماست.

برعکس، اگر راحت با او صحبت می‌کنید و به او گوش می‌دهید، می‌توانید با تکان دادن سر به منظور تصدیق صحبت‌های او، زمان مکالمه را به نفع خود افزایش دهید. اگر صحبت های این شخص شما را آزار می دهد یا با حرف های او موافق نیستید و فکر می کنید اشتباه می کند، فقط دست های خود را روی کمر خود بگذارید و به او نشان دهید که آنچه می گوید با ابروها و صورت شما اشتباه است. یک لبخند کوچک

بد نیست بدانید که ارتباطات غیرکلامی مجری رادیو از مکان به مکان و موقعیت به موقعیت متفاوت است. در جلسات کاری مهم، نحوه رفتار شما بسیار مهم است، بنابراین باید مراقب باشید که اشتباه نکنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.