خواص فلفل سياه (آنتي اكسيدان قوي) + عوارض آن

۶۸ بازديد

فلفل سياه يكي از رايج‌ترين ادويه‌هاي مورداستفاده در سراسر جهان است. فلفل سياه از آسياب كردن دانه‌هاي فلفل به دست مي‌آيد. طعم تند و ملايمي دارد كه با بسياري از غذاها طعم بسيار خوبي را ايجاد مي‌كند. اما فلفل سياه چيزي بيش از يك ادويه است. هزاران سال است كه فلفل سياه به‌عنوان “پادشاه ادويه‌ها” در طب آيورودا باستان به دليل غلظت بالاي تركيبات گياهي قوي و مفيد مورداستفاده قرار گرفته است. درواقع خواص فلفل سياه آن را به يك ادويه پر طرف‌دار تبديل كرده است.


فلفل سياهخواص فلفل سياه
به نظر مي‌رسد فلفل سياه داراي انواع فوايد سلامتي از جمله بهبود هضم، كمك به تسكين سرفه و سرماخوردگي، درمان مشكلات پوستي و افزايش متابوليسم براي افزايش تلاش براي كاهش وزن است.
يك نكته خوب اين است كه فلفل سياه حاوي فيبر رژيمي با مقدار كمي پروتئين و كربوهيدرات است. سرشار از مواد معدني از جمله كلسيم، منيزيم، فسفر، پتاسيم و سديم است. بر اساس پايگاه‌داده ملي مواد مغذي USDA، فلفل سياه همچنين حاوي ويتامين B6، E، K و فولات و همچنين پاس نياسين سياه، ريبوفلاوين و تيامين است.

 

در ادامه به بيان خواص فلفل سياه براي سلامتي بدن مي‌پردازيم.
خواص فلفل سياه براي التهابالتهاب مزمن ممكن است يك عامل زمينه‌اي در بسياري از بيماري‌ها مانند آرتريت، بيماري قلبي، ديابت و سرطان باشد. بسياري از مطالعات آزمايشگاهي نشان مي‌دهد كه پيپرين – تركيب فعال اصلي فلفل سياه – ممكن است به طور مؤثر با التهاب مبارزه كند.
به‌عنوان‌مثال؛ در مطالعات روي موش‌هاي مبتلا به آرتريت، درمان با پيپرين منجر به تورم مفاصل كمتر و نشانگرهاي خوني كمتري براي التهاب شد. همچنين در مطالعات روي موش، پيپرين التهاب راه‌هاي هوايي ناشي از آسم و آلرژي‌هاي فصلي را سركوب كرد.
خواص فلفل سياه براي مغزخواص فلفل سياه
در مطالعات حيواني نشان‌داده‌شده است كه پيپرين عملكرد مغز را بهبود مي‌بخشد. به طور خاص، مزاياي بالقوه‌اي را براي علائم مربوط به بيماري‌هاي دژنراتيو مغز مانند آلزايمر و بيماري پاركينسون نشان داده است.


به‌عنوان‌مثال؛ مطالعه‌اي روي موش‌هاي مبتلا به آلزايمر نشان داد كه پيپرين حافظه را بهبود مي‌بخشد، زيرا توزيع پيپرين به موش‌ها اين امكان را مي‌دهد كه به طور مكرر در پيچ‌وخم با كارايي بيشتري نسبت به موش‌هايي كه اين تركيب را دريافت نكرده‌اند، حركت كنند.
در يك مطالعه ديگر روي جوندگان، به نظر مي‌رسد كه عصاره پيپرين تشكيل پلاك‌هاي آميلوئيد را كاهش مي‌دهد، اين پلاك‌ها توده‌هاي متراكم از قطعات پروتئيني آسيب‌رسان در مغز هستند كه با بيماري آلزايمر مرتبط هستند.
خواص فلفل سياه براي قند خونمطالعات نشان مي‌دهد كه پيپرين ممكن است به بهبود متابوليسم قند خون كمك كند. در يك مطالعه، موش‌هايي كه از عصاره فلفل سياه تغذيه كردند، پس از مصرف گلوكز در مقايسه با موش‌هاي گروه كنترل، افزايش سطح قند خون كمتري داشتند. علاوه بر اين، 86 فرد داراي اضافه‌وزن كه مكمل‌هاي حاوي پيپرين و ساير تركيبات را به مدت 8 هفته مصرف كردند، بهبود قابل‌توجهي در انسولين داشتند. حساسيت معياري است براي اينكه هورمون انسولين چقدر گلوكز را از جريان خون حذف مي‌كند.


فلفل سياه براي كلسترولخواص فلفل سياه
كلسترول خون بالا با افزايش خطر بيماري قلبي مرتبط است كه علت اصلي مرگ‌ومير در سراسر جهان است. عصاره فلفل سياه در حيوانات به دليل پتانسيل آن در كاهش سطح كلسترول موردمطالعه قرار گرفته است. در يك مطالعه 42 روزه، موش‌هايي كه با رژيم غذايي پرچرب و عصاره فلفل سياه تغذيه شدند، سطح كلسترول خون، از جمله كلسترول بد (LDL) را كاهش دادند. اثرات مشابهي در گروه كنترل مشاهده نشد.
علاوه بر اين، اعتقاد بر اين است كه فلفل سياه و پيپرين جذب مكمل‌هاي غذايي را كه داراي اثرات بالقوه كاهش كلسترول هستند، مانند زردچوبه و برنج مخمر قرمز، افزايش مي‌دهند. به‌عنوان‌مثال؛ مطالعات نشان داده‌اند كه فلفل سياه ممكن است جذب جزء فعال زردچوبه – كوركومين – را تا 2000٪ افزايش دهد.جوان ايراني (irjavan.com)


خواص فلفل سياه براي سرطانمحققان فرض مي‌كنند كه تركيب فعال فلفل سياه، پيپرين، ممكن است خواص مبارزه با سرطان داشته باشد. اگرچه هيچ آزمايش انساني انجام نشده است، اما مطالعات نشان داد كه پيپرين تكثير سلول‌هاي سرطاني سينه، پروستات و روده بزرگ را كند مي‌كند و باعث مرگ سلول‌هاي سرطاني مي‌شود.
مطالعه ديگري 55 تركيب از ادويه‌ها را غربالگري كرد و مشاهده كرد كه پيپرين از فلفل سياه مؤثرترين عامل در افزايش اثربخشي درمان سنتي براي سرطان سينه است. علاوه بر اين، پيپرين اثرات اميدواركننده‌اي را در مطالعات آزمايشگاهي براي معكوس كردن مقاومت چند دارويي در سلول‌هاي سرطاني نشان داده است.


خواص فلفل سياه براي جذب مواد مغذيفلفل سياه ممكن است جذب مواد مغذي ضروري مانند كلسيم و سلنيوم و همچنين برخي از تركيبات گياهي مفيد مانند تركيبات موجود در چاي سبز و زردچوبه را افزايش دهد.
خواص فلفل سياه براي رودهتركيب باكتري‌هاي روده با عملكرد سيستم ايمني، خلق‌وخو، بيماري‌هاي مزمن و موارد ديگر مرتبط است. تحقيقات اوليه نشان مي‌دهد كه فلفل سياه ممكن است باكتري‌هاي خوب روده را افزايش دهد.


فلفل سياه براي هضم غذاخواص فلفل سياه
فلفل سياه كل سيستم گوارشي را از غدد بزاقي گرفته تا روده بزرگ از جمله شيره‌هاي گوارشي بسيار مهم مانند صفرا و اسيدهايي كه به هضم غذا كمك مي‌كنند را تحريك مي‌كند.
كساني كه با زخم‌هاي دهان يا سيستم گوارشي سروكار دارند، يا به آنها دستور داده شده است كه رژيم غذايي ملايمي داشته باشند، فلفل سياه جايگزين خوشمزه و سالمي براي فلفل چيلي مي‌شود و طعم عالي به هر وعده‌ غذايي مي‌دهد.


خواص فلفل سياه براي تعريق بدنعرق كردن براي انسان مفيد است زيرا به بدن كمك مي‌كند اجسام خارجي و سموم را دفع كند. آيا مي‌دانستيد 4 درصد ادرار را چربي تشكيل مي‌دهد؟ فلفل سياه به بدن كمك مي‌كند تا آب اضافي را از طريق ادرار دفع كند و اوره، چربي، آب اضافي و اسيداوريك را از بين ببرد.
خواص فلفل سياه براي گاز معدهدرحالي‌كه اين به نظر خوشايند نيست، فلفل سياه به دفع گاز از بدن كمك مي‌كند كه چيز خوبي است. گازي كه در بدن باقي مي‌ماند مي‌تواند به اندام‌هاي حياتي از جمله حفره بالاي قفسه سينه فشار وارد كند، به همين دليل مي‌تواند باعث ايجاد احساس ناراحتي در بدن شود.


خواص فلفل سياه براي تسكين ويتيليگوخواص فلفل سياه
يك بيماري پوستي است كه مي‌تواند با ازدست‌دادن رنگ‌دانه‌هاي طبيعي، مناطقي از پوست را سفيد كند. فلفل سياه حاوي “پيپرين” است كه پوست را براي توليد رنگ‌دانه ملانوسيت تحريك مي‌كند. اين مي‌تواند جايگزين سالم‌تري باشد كه با درمان با اشعه ماوراء بنفش به‌جاي استفاده از درمان‌هاي شيميايي خشن براي ازبين‌بردن و جلوگيري از اين نوع بيماري پوستي تركيب شود.
فلفل سياه براي سرفه و سرماخوردگيدر طب آيورودا، از فلفل براي تسكين گرفتگي بيني و سينوزيت با شكستن خلط و مخاط در دستگاه تنفسي استفاده مي‌شود تا بتوان آن را براي بهبودي سريع‌تر از بين برد. براي كمك به درمان سرفه يا سرماخوردگي از يك كاسه سوپ رشته مرغ چاشني شده با فلفل سياه استفاده كنيد.


خواص فلفل سياه براي عفونتفلفل سياه اغلب در طب آيورودا براي مبارزه با عفونت‌ها از جمله نيش حشرات استفاده مي‌شود. فلفل بسيار شبيه فيبر عمل مي‌كند زيرا به خلاص شدن از شر كلسترول اضافي از ديواره شريان كمك مي‌كند و خطر ابتلا به تصلب شرايين را كاهش مي‌دهد، وضعيتي كه با سكته مغزي و حملات قلبي مرتبط است. به همين ترتيب فلفل در برابر باكتري‌هايي مانند استافيلوكوكوس اورئوس، باسيلوس اسفاريوس و باسيلوس سوبتيليس فعال است.


خواص فلفل سياه براي جذب مواد مغذيخواص فلفل سياه
افزودن فلفل سياه به غذا به بدن كمك مي‌كند تا مواد مغذي را از غذايي كه مي‌خوريد جذب كند؛ مواد مغذي را براي سيستم بدن در دسترس تر مي‌كند و با انتقال ويتامين‌ها، مواد معدني و ساير تركيبات به نواحي مختلف بدن، حداكثر جذب را تضمين مي‌كند.
خواص فلفل سياه براي  جذب دارواگر مجبور به مصرف دارو براي يك بيماري هستيد، فلفل سياه مي‌تواند جذب آن دارو را از زماني كه در دستگاه گوارش طول مي‌كشد سرعت ببخشد و از اكسيد شدن يا متابوليزه شدن دارو در اولين عبور از كبد جلوگيري كند. در نتيجه، ممكن است بهبودي هر بيماري را تسريع كند.


خواص فلفل سياه براي عملكرد مغزفلفل سياه مسيرهاي شيميايي در مغز را تحريك مي‌كند و به بهبود حافظه و عملكرد شناختي كمك مي‌كند. به‌عنوان‌مثال؛ مطالعات اوليه نشان داده است كه فلفل در كمك به پيشگيري از بيماري آلزايمر و بهبود حافظه با التيام آسيب عصبي در هيپوكامپ بسيار قوي است. اين كار را با جلوگيري از آسيب راديكال‌هاي آزاد (سموم، مواد شيميايي و آلاينده‌ها) به سلول‌هاي سالم در مغز انجام مي‌دهد.
خواص فلفل سياه براي افسردگيفلفل سياه علاوه بر اينكه به‌عنوان يك ضدافسردگي عمل مي‌كند، كمك مي‌كند واضح‌تر فكر كنيد و توانايي شناختي را بهبود مي‌بخشد. اين به دليل تأثير بر تنظيم سروتونين در مغز است، يك انتقال‌دهنده عصبي كه بر خلق‌وخوي تأثير مي‌گذارد و همچنين دوپامين كه از عملكرد مغز پشتيباني مي‌كند.

 

فلفل سياه براي ترك سيگاراسانس فلفل سياه در وسايلي مانند سيگارهاي برقي استفاده مي‌شود كه در مجاري تنفسي احساس دود معمولي ايجاد مي‌كنند، در نتيجه ميل به سيگار را ارضا كرده و كاهش مي‌دهند و ترك سيگار را آسان‌تر مي‌كنند. در شرايط خاص، فلفل سياه به دليل خواص ضدالتهابي قوي مي‌تواند درمان خوبي براي بيماري‌هاي تنفسي مانند آسم باشد.
خواص فلفل سياه براي افزايش استقامت جنسيخواص فلفل سياه
فلفل سياه بر روي سنتز اكسيد نيتريك در سوراخ لايه رگ‌هاي خوني اثر مي‌گذارد. اكسيد نيتريك عمدتاً بر ميل جنسي تأثير مي‌گذارد، به‌خصوص در حالت نعوظ. افزايش ميل جنسي عمدتاً در مردان رخ مي‌دهد. براي دريافت اين فوايد، افراد مي‌توانند فلفل سياه را در غذا يا نوشيدني پخته شده مصرف كنند.
مواد لازم:
فلفل سياه 10 گرمزنجبيل قرمز 20 گرمجينسينگ 10 گرمقهوهطرز تهيه:
تمام مواد را آبكش كنيد تا پودر شود. سپس همه مواد خشك را له كنيد تا يكدست شود. سپس قهوه را اضافه كنيد.


نحوه نوشيدن:
يك فنجان آب جوش را به مواد تهيه شده اضافه كنيد.
نكته: صبر نكنيد تا سرد شود، بلافاصله درحالي‌كه هنوز گرم است ننوشيد. سپس شكر يا عسل را اضافه كنيد تا طعم تلخ آن كاهش يابد. اين نوشيدني را هر شب يا يك ساعت قبل از شروع رابطه جنسي بنوشيد.
فلفل سياه براي قاعدگيفلفل سياه
طبق گفته پروفسور همبينگ ويجاياكوسوما در كتاب خود داروي مؤثر گياهان؛ خواص شيميايي فلفل سياه، بوي متمايز، معطر و اثر فارماكولوژيك آن در قاعدگي ملين اثر دارد.  
در زمان قاعدگي، زنان معمولاً برخي از مشكلات سلامتي مانند؛ سردرد، درد شكم، سفتي در ناحيه كمر، احساس درد در اطراف سينه، تحريك‌پذيري، بوي بد بدن و ترشحات واژن را تجربه مي‌كنند. براي غلبه بر اين اختلالات مي‌توان كارهاي مختلفي انجام داد، از جمله؛ كاهش مصرف يخ، ورزش‌هاي سبك مانند يوگا، تميزكردن منظم اندام‌هاي زنانه و مصرف تقريباً 8 ليوان آب در روز.


علاوه بر اين، با مصرف منظم گياهان دارويي 2 تا 3 روز قبل از قاعدگي تا پايان قاعدگي مي‌توان به آن كمك كرد. گياهان قابل‌استفاده عبارت‌اند از؛ زنجبيل، رازيانه، زردچوبه، گشنيز، برگ فوفل، تمر هندي، فلفل سياه، دارچين، زيره سياه. علاوه بر اين فلفل سياه به‌عنوان يك تقويت‌كننده استقامت نيز عمل مي‌كند.
خواص فلفل سياه براي آسمفلفل سياه را مي‌توان براي درمان بيماري‌هاي تنفسي مانند آسم، سرفه با بلغم و غيره استفاده كرد. به‌عنوان داروي آسم مي‌توان با مصرف 10 دانه فلفل، 8 برگ فوفل و پودر شده و سپس 1 قاشق چايخوري روغن اكاليپتوس به آن اضافه كرد. معجون را هم زده و سپس روي گردن و سينه بماليد.
خواص فلفل سياه براي كاهش احتقان بينيفلفل سياه مي‌تواند گرفتگي بيني را كاهش دهد. علاوه‌برآن از خواص ضدباكتريايي فلفل سياه مي‌توان به‌عنوان يك درمان طبيعي براي درمان سرماخوردگي و سرفه استفاده كرد. درد ناشي از سينوزيت و گرفتگي بيني را مي‌توان با فلفل سياه كاهش داد.


خواص فلفل سياه براي غلبه بر بي‌اشتهاييخواص فلفل سياه
فلفل سياه مي‌تواند اشتها را براي افراد بي‌اشتها افزايش دهد. بي‌اشتهايي يك اختلال اشتها است زيرا آنها نمي‌خواهند وزن و چربي بدن خود را به دليل ترس از خودانگاره حفظ كنند.
بي‌اشتهايي اغلب توسط زنان تجربه مي‌شود. شروع بي‌اشتهايي معمولاً به دليل تمايل به داشتن اندامي باريك است كه آنها از دريافت غذا يا مواد مغذي مطابق با نياز او خودداري مي‌كنند. افزودن كمي فلفل سياه به وعده غذايي مي‌تواند به درمان كم‌اشتهايي كمك كند.
خواص فلفل سياه براي التيام زخمفلفل سياه مي‌تواند زخم‌ها را التيام بخشد. هنگامي كه در معرض آسيب‌هايي مانند خراش چاقو هستيد، فلفل سياه را روي بريدگي‌ها يا خراش‌ها بپاشيد. اين به توقف خونريزي كمك مي‌كند و مي‌تواند ميكروب‌هاي زخم را از بين ببرد.


فلفل سياه براي آنفولانزابراي شما كه از آنفولانزا رنج مي‌بريد، زمان خوبي است كه يك فلفل سياه‌روي غذاي خود اضافه كنيد. فلفل سياه جريان خون در سر را صاف مي‌كند و مجاري تنفسي مسدود شده به دليل آنفولانزا را شل مي‌كند. احساس تندي فلفل براي علائم ناشي از آنفولانزا مانند سردرد، حالت تهوع و نفخ شكم مناسب است.
خواص فلفل سياه براي رفع نفخ شكمفلفل سياه خاصيت بادشكن دارد كه مي‌تواند از تشكيل گاز جلوگيري كند. اين مي‌تواند ناراحتي ناشي از نفخ و درد شكم را تسكين دهد. فلفل سياه را به غذا اضافه كنيد، زيرا؛ به‌جاي پودر چيلي به رفع نفخ كمك مي‌كند.


فلفل سياه براي قلببيماري قلبي ناشي از سطح كلسترول در خون است. اگر مي‌خواهيد آن را حل كنيد، پيپرين موجود در فلفل سياه مي‌تواند سطح كلسترول خون را متعادل كند و از بيماري قلبي جلوگيري يا آن را درمان كند.
خواص فلفل سياه براي جلوگيري از عفونت ناشي از نيش حشراتفلفل سياه مي‌تواند از عفونت ناشي از نيش حشرات جلوگيري كند؛ زيرا فلفل سياه داراي خواص ضدباكتريايي است. فلفل همچنين در رژيم غذايي مفيد است كه به تميز نگه‌داشتن عروق كمك مي‌كند.


خواص فلفل سياه براي كاهش درد دنداننمك مخلوط با فلفل سياه به داروي مؤثر دندان‌درد تبديل مي‌شود؛ به‌خصوص زماني كه دندان‌درد بسيار آزاردهنده شود. فلفل و نمك داراي يك ماده طبيعي است كه مي‌تواند ميكروب‌ها را از بين ببرد و بر درد دندان غلبه كند. فلفل سياه و نمك را با چند ليوان آب مخلوط كنيد تا به شكل خمير درآيد. اين خمير فلفل و نمك را روي دندان دردناك بماليد و بگذاريد چند دقيقه بماند تا خواص طبيعي مواد طبيعي جذب شود. چند روز اين كار را انجام دهيد تا درد دندان فروكش كند.

 

خواص فلفل سياه براي افزايش متابوليسم فلفل سياه مي‌تواند به شكستن سريع‌تر سلول‌هاي چربي و كاهش وزن كمك كند. همچنين مي‌تواند متابوليسم بدن را افزايش دهد تا روند كاهش وزن به‌راحتي انجام شود. فلفل سياه مي‌تواند باعث تعريق و ادرار در فرد شود و به دفع سموم و همچنين به پاك‌سازي رگ‌ها براي پاك‌سازي خون از سموم كمك مي‌كند.

خواص فلفل سياه براي لاغريفلفل سياه مي‌تواند به كاهش وزن كمك كند زيرا فلفل سياه مي‌تواند به جذب مناسب غذا (در استخراج تمام مواد مغذي) كمك كند. علاوه بر اين، لايه بيروني حاوي مواد مغذي گياهي است كه مي‌تواند به طور قدرتمندي تجزيه سلول‌هاي چربي را تحريك كند. همچنين باعث تعريق و ادرار مي‌شود، براي دفع سموم از بدن عالي است. همه اين فعاليت‌ها به‌صورت دسته‌جمعي به كاهش وزن كمك مي‌كند. براي كاهش وزن مؤثر كافي است روي غذا فلفل سياه بپاشيد. اما در مصرف آن زياده‌روي نكنيد.


خواص فلفل سياه براي پوستمعلوم شد كه فلفل سياه مي‌تواند به‌عنوان يك‌لايه بردار عمل كند. وقتي فلفل سياه خرد شود و به اسكراب صورت اضافه شود مي‌تواند به تحريك گردش خون، ازبين‌بردن پوست مرده و رساندن مواد مغذي بيشتر به پوست كمك كند. آنتي‌باكتريال و ضدالتهاب موجود در فلفل سياه به پوست كمك مي‌كند و از عفونت‌هايي مانند آكنه محافظت مي‌كند.
مبارزه با آكنهبراي مقابله با آكنه مي‌توان از فلفل سياه به‌عنوان ماسك استفاده كرد. ماسك فلفل سياه مي‌تواند سلول‌هاي مرده پوست را كاهش دهد، جريان اكسيژن در پوست را صاف كند، پوست را تغذيه كند و براي عامل آكنه آنتي‌باكتريال باشد.


خواص فلفل سياه براي موخواص فلفل سياه
فلفل سياه شوره سر را از بين مي‌برد. اين به دليل خواص ضدالتهابي و ضدباكتريايي فلفل سياه است كه مي‌تواند شوره سر را از بين ببرد. براي غلبه بر مشكلات شوره سر كافي است يك قاشق چايخوري فلفل سياه را كه له شده، با ماست مخلوط كنيد. بعد از اينكه خوب مخلوط شد روي موها بماليد و حدود 30 دقيقه بگذاريد بماند. پس از آن موها را بدون استفاده از شامپو با آب بشوييد. روز بعد موها را با شامپو آبكشي كنيد. ازآنجايي‌كه فلفل سياه مي‌تواند باعث سوختگي پوست سر شود، از مصرف زياد آن خودداري كنيد.

 

ايجاد موهاي قوي و پرپشتعلاوه بر استفاده از آلوئه‌ورا، كرفس، اسپند. معلوم شد كه فلفل سياه مي‌تواند موها را ضخيم‌تر و قوي‌تر كند. تهيه مشك مو از فلفل سياه و دانه ليمو بسيار آسان است. براي تهيه آن كافي است يك قاشق چايخوري پودر فلفل سياه، يك قاشق چايخوري دانه ليمو را كه له شده، با چند قطره روغن زيتون مخلوط كنيد تا غليظ شود.
پس از آن مشك موي فلفل سياه را در پوست سرخود قرار دهيد تا يكدست شود، سپس اجازه دهيد 20 دقيقه بماند، سپس پس از 20 دقيقه موها را با آب گرم و سپس با شامپو بشوييد. با پوشيدن مشك فلفل سياه به طور منظم روي موها، سريع‌تر رشد مي‎كنند، و در نتيجه موها ضخيم و طبيعي مي‌شوند.
ازبين‌بردن سفيدي موبسياري از جوانان زير 30 سال موهاي سفيد دارند. معمولاً به دليل استرس يا كمبود رنگ‌دانه در مو، پس از اينكه فوليكول مو ديگر نمي‌تواند موهاي شما را رنگ كند، ايجاد مي‌شود، به‌طوري‌كه رنگ مو سفيد مي‌شود.


براي خلاص شدن از شر موهاي سفيد به‌طوري‌كه در ظاهر اختلال ايجاد نكند، مي‌توانيد از فلفل سياه نيز استفاده كنيد، راه بسيار آساني است. يك گرم فلفل سياه را با صد گرم ماست شيرين نشده مخلوط كنيد. پس از آن به‌آرامي روي پوست سر و مو بماليد، بگذاريد يك ساعت بماند. پس از آن موها را با آب گرم و شامپو بشوييد. اين درمان را هر هفته انجام دهيد تا موهايتان بدون موهاي سفيد زيباتر به نظر برسد.
جلوگيري از طاسيبراي جلوگيري از طاسي، مي‌توانيد از شامپوهاي فلفل سياه استفاده كنيد. ترفند اين است كه از مخلوط فلفل سياه و ماست استفاده كنيد. سپس خمير فلفل سياه مانند هنگام استفاده از شامپو روي موها ماليده مي‌شود. پس از آن، چند دقيقه صبر كنيد، سپس موها را آبكشي كرده و با شامپو بشوييد.


خواص فلفل سياه براي يبوستخواص فلفل سياه
با مصرف روزانه فلفل سياه از اختلالات معده مانند يبوست، سرطان روده بزرگ، اسهال و ساير بيماري‌هاي باكتريايي پيشگيري كنيد.


فلفل سياه براي گردش خوناگر از سنين پايين فلفل سياه را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد، تغيير شكل پوست، مانند چين‌وچروك، از بين مي‌رود. در صورت مصرف فلفل سياه به‌صورت خام يا پخته، بروز پيري زودرس، لكه‌هاي تيره نيز كنترل مي‌شود.
خوردن فلفل سياه باعث مي‌شود كه گردش خون در قسمت‌هاي مختلف بدن بهبود يابد. اين همچنين جوان‌سازي پوست را تضمين مي‌كند. اگر فرد فلفل سياه را به رژيم غذايي خود اضافه كند، اختلالات پوستي مانند آكنه كنترل مي‌شود. همان‌طور كه گفته شد لايه‌برداري پوست را مي‌توان با له كردن مقداري فلفل سياه و ماليدن آن روي پوست انجام داد.
خواص فلفل سياه براي درد مفاصلفلفل سياه براي پيشگيري از آرتروز و درد مفاصل مفيد است. فلفل سياه داراي خواص دارويي است كه به مبارزه با نقرس كمك مي‌كند. همچنين براي افرادي كه از درد مفاصل و ستون فقرات رنج مي‌برند مفيد است.


موارد استفاده از فلفل سياهادويه
فلفل سياه در بسياري از غذاها به‌عنوان ادويه در سراسر جهان استفاده مي‌شود. در فصول سرد و زمستان بسيار مورداستفاده قرار مي‌گيرد و به مبارزه با مشكلات تنفسي كمك مي‌كند و همان‌طور كه بيان شد از آن به‌عنوان يك داروي تقويت‌كننده جنسي و همچنين در درمان اختلال نعوظ استفاده مي‌شود.

 

عوارض فلفل سياهخواص فلفل سياه
روده تحريك‌پذير: همان‌طور كه بيان شد پيپرين در فلفل سياه وجود دارد؛ بنابراين بيماراني كه تحت عمل جراحي شكم قرار گرفته‌اند بايد در مصرف آن احتياط كنند زيرا فلفل سياه روي روده اثر تحريك‌كننده دارد.
احساس سوزش: چون فلفل تند است، بايد براي مصرف فلفل سياه محدوديت قائل شويد. در غير اين صورت، مي‌تواند باعث احساس سوزش در معده شود.
پوست: از مصرف مستقيم فلفل روي پوست خودداري كنيد كه باعث سوزش پوست مي‌شود.
چشم: فلفل براي چشم نيز احساس سوزش ايجاد مي‌كند؛ و اگر وارد چشم شود باعث سوزش و قرمزي چشم مي‌شود.


فلفل سياه مي‌تواند باعث عطسه شود.
مي‌تواند باعث مشكلات معده و روده شود: افراد مبتلا به بيماري‌هاي گوارشي در صورت مصرف زياد فلفل سياه ممكن است دچار مشكلات گوارشي شوند.
فلفل سياه مي‌تواند مشكلاتي را در دوران بارداري و شيردهي ايجاد كند: در دوران بارداري، بدن به ادويه‌ها حساس خواهد بود؛ بنابراين اگر احساس مي‌كنيد به طعم آن حساسيت داريد، مي‌توانيد آن را به يك غذاي موردعلاقه اما در حداقل مقدار مصرف كنيد. زيرا طعم تند فلفل مي‌تواند به طعم شير نيز منتقل شود.


فلفل مي‌تواند سطح خشكي را افزايش دهد: اگر پوست خشكي داريد، مطمئناً مصرف فلفل سياه مي‌تواند مقدار خشكي آن را افزايش دهد؛ بنابراين مصرف فلفل را محدود كنيد.
فلفل سياه گرماي بدن را افزايش مي‌دهد: فلفل سياه را در تابستان زياد مصرف نكنيد؛ زيرا مي‌تواند گرماي بدن را افزايش دهد و حتي باعث خون‌ريزي بيني شود.
موارد منع مصرفخواص فلفل سياه
بيماراني كه سيكل و سپور ين A، ديگوكسين، كولينرژيك و سيتوكروم P450 مصرف مي‌كنند بايد از مصرف فلفل سياه خودداري كنند. فلفل سياه با وجود فوايد زيادي كه دارد، در صورت مصرف نادرست عوارض جانبي نيز دارد.


نتيجه‌گيريخواص فلفل سياه بسيار زياد است به‌طوري كه آن را به يكي از پر طرف‌دارترين ادويه‌ها تبديل كرده است. فلفل سياه و تركيب فعال آن پيپرين ممكن است خواص آنتي‌اكسيداني و ضدالتهابي قوي داشته باشند. مطالعات آزمايشگاهي نشان مي‌دهد كه فلفل سياه ممكن است سطح كلسترول، كنترل قند خون و سلامت مغز و روده را بهبود بخشد. علي‌رغم اين يافته‌هاي اميدواركننده، براي درك بهتر فوايد سلامتي دقيق فلفل سياه و عصاره‌هاي غليظ آن، مطالعات بيشتري در انسان موردنياز است. صرف‌نظر از اين، فلفل سياه افزايش‌دهنده طعم بسيار عالي به شمار مي‌رود كه در بسياري از غذاها مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

 

خواص فلفل سياه (آنتي اكسيدان قوي) + عوارض آن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.